Άρθρα
Όταν ένα εστιατόριο δεν μπορεί να πληρώσει ενοίκιο
Άρθρο της Λίλας Καραποστόλη / Food Issues
Νέα - Aρθρα
Ο αγώνας για βιωσιμότητα μιας επιχείρησης εξαρτάται από την γενικότερη διαχείριση της.
Από την στιγμή όμως που τίθενται θέματα όπως η καθυστερημένη καταβολή ενοικίου, η γενικότερη
αδυναμία ανταπόκρισης στις υποχρεώσεις του μισθίου ή και η παράνομη παραμονή στον χώρο,
τότε η στρατηγική εξεύρεσης λύσης παραμένει πάντοτε η ίδια.
Ένα από τα ζητήματα που συναντάμε συχνά στη δουλειά μας, ειδικά σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν κίνδυνο πτώχευσης ή που υπολειτουργούν, είναι η αδυναμία
τήρησης των υποχρεώσεων μίσθωσης των ακινήτων τους.
Και ενώ η υποχρέωση συνεπούς καταβολής μπορεί να καλύπτεται κανονικά στις "καλές εποχές", ωστόσο αποδεικνύεται δυσβάσταχτο βάρος για τα μονάδες
σε περίοδο κρίσης. Όταν η ροή εσόδων είναι περιορισμένη και μία επιχείρηση πρέπει να είναι λιτή στις δαπάνες της, η δυνατότητα για
επαναδιαπραγμάτευση των μισθώσεων είναι συχνά ο κρίσιμος και καθοριστικός παράγοντας για την βιωσιμότητά της.
Για έναν ιδιοκτήτη ακινήτου, η ειδοποίηση για «εξόφληση ή αποχώρηση», μπορεί να σημαίνει ότι οι, μέχρι εκείνη τη στιγμή, συζητήσεις έχουν
αποτύχει (ή δεν έχουν γίνει καν).
Σε αυτό το σημείο, ο ιδιοκτήτης καθιστά σαφές ότι είναι έτοιμος να ρισκάρει έναν ξενοίκιαστο χώρο από το να σας κρατήσει ως ενοικιαστή.
Στην ουσία, ο ιδιοκτήτης προσπαθεί να σταματήσει την οικονομική «αιμορραγία», καθώς δεν έχει εμπιστοσύνη στην ικανότητά σας να παραμείνετε συνεπής.
Σε άλλες περιπτώσεις, η ειδοποίηση μπορεί να είναι απλώς μία κίνηση στρατηγικής για να αναγκαστείτε να καταβάλετε μέρος των οφειλομένων,
χωρίς καμία πραγματική πρόθεση να σας κάνει έξωση.
Σε κάθε περίπτωση, η ειδοποίηση ‘πληρώστε ή φύγετε’ προκαλεί άσχημο συναίσθημα και στρες σε έναν επιχειρηματία, δημιουργώντας φόβο και
ανασφάλεια στη δουλειά του. Σαν να μην έφτανε η οικονομική δυσπραγία, τώρα σίγουρα θα χρειαστείτε και τη συνδρομή των ειδικών.
Δεν είμαστε δικηγόροι, δουλεύουμε όμως στενά με τη νομική ομάδα του πελάτη, προκειμένου να καθορίσουμε μία λογική στρατηγική στις
δεδομένες συνθήκες, η οποία θα βοηθήσει την άμυνα της επιχείρησης. Η βοήθειά μας έγκειται συνήθως στην αποτελεσματικότητά μας, αλλά και στην
ικανότητα του επιχειρηματία να δει τη συνολική εικόνα. Η συμβουλή μας είναι ‘πάντα να βρίσκετε την καλύτερη υποστήριξη’ από τους
ανάλογους συνεργάτες. Αν χρειάζεστε νομικές συμβουλές, μην καταφεύγετε στο τοπικό δικηγορικό γραφείο, απλά και μόνο επειδή τους γνωρίζετε.
Το ίδιο ισχύει και για τον λογιστή σας.
Αναζητείστε συνεργάτες με εμπειρία, γιατί η σωστή υποστήριξη πάντα αποδίδει, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα «Άρνησης ή Αδυναμίας Καταβολής Ενοικίου» - ζητήματα
με πολύ περιορισμένη δυνατότητα έφεσης, αν η απόφαση του δικαστή τύχει να είναι εις βάρος σας.
Η Food Issues μπορεί να παρέμβει σημαντικά στα μη σταθερά κόστη και να βοηθήσει σε δραστική εξοικονόμηση πόρων, αυξημένη λειτουργική
κερδοφορία και εξορθολογισμό των οικονομικών. Αν όμως το κόστος ενοικίασης του χώρου σας (συνήθως 7%-10% των ακαθάριστων πωλήσεων) είναι μη
βιώσιμο, τότε η προσπάθεια διάσωσης της επιχείρησης μπορεί να πάσχει από την ημέρα της επίσκεψής μας.
Σε πολλές υποθέσεις αδυναμίας καταβολής ενοικίου, οι ιδιοκτήτες ήταν συχνά πρόθυμοι για ορισμένες παραχωρήσεις, όταν τους προτεινόταν μία
δίκαιη λύση. Είναι σημαντικό να μη ζητάμε από τον ιδιοκτήτη να μειώσει το ενοίκιο για να περιοριστούν τα σφάλματα του ενοικιαστή ή να αποφευχθεί
η αποτυχία του - αν δε διευθύνετε σωστά την επιχείρησή σας, δεν είναι δικό του πρόβλημα ή ευθύνη να σας επιδοτήσει.
Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο το ραντεβού με την εταιρία μας παρέχει άμεση υποστήριξη στην επιχείρηση: ερχόμαστε κοντά σας για να επιβεβαιώσουμε
ότι οι λειτουργίες επανέρχονται και η αποδοτικότητα επιστρέφει.
Ένας επιχειρηματίας που έχει υποπέσει σε σημαντικά λάθη, αλλά επανατοποθετήθηκε απέναντι στην επιχείρησή του και κατέφυγε σε ένα βιώσιμο και
κερδοφόρο μοντέλο, έχει σημαντικές πιθανότητες να τα καταφέρει, επειδή έχει συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και βρήκε λύση.
Συνήθως, οι ιδιοκτήτες αναγνωρίζουν τις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ενοικιαστές τους. Άλλωστε, ένας
ενοικιαστής που πληρώνει, είναι καλύτερη προοπτική από έναν άδειο χώρο που δεν παράγει εισόδημα.
Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να ασχοληθείτε άμεσα με το πρόβλημα, γιατί αγνοώντας το, απλώς θα κάνετε τα πράγματα χειρότερα και θα εξοργίσετε τον
ήδη απογοητευμένο ιδιοκτήτη ή θα αναγκαστείτε σε κλείσιμο της επιχείρησής σας.
Αν έχετε να διαχειριστείτε μία ειδοποίηση έξωσης, μία δικαστική διαμάχη με τον ιδιοκτήτη του χώρου ή απλώς τη σκέψη ότι ήρθε η
ώρα για αναδιαπραγμάτευση μαζί του, πρέπει να θυμάστε ότι, ως συνεπής ενοικιαστής, παρά τις δυσκολίες, έχετε ισχυρά πλεονεκτήματα.
Πρέπει να προτείνετε μία λύση με λογική και πληρωμές στις οποίες μπορείτε να ανταποκριθείτε εγκαίρως και αυτό ισχύει και
για τα βραχυπρόθεσμα και για τα μακροπρόθεσμα χρονοδιαγράμματα.
Σε όλες τις περιπτώσεις, προτείνουμε να αντιμετωπίζετε τον ιδιοκτήτη ως συνεταίρο και, όπου αυτό είναι δυνατό, να κάνετε τροποποιήσεις
του μισθώματος και του κόστους ενοικίασης. Μερικές φορές, αυτό προκαλεί άμεση μείωση της βάσης κόστους. Ταυτόχρονα επιτρέπει στον
ιδιοκτήτη τη δυνατότητα να αυξήσει τα έσοδά του, στην περίπτωση που η επιχείρηση πάει καλύτερα στο μέλλον και να επιστρέψει στο
προ κρίσης εισόδημα. Αυτό όμως θα συμβεί, μόνο αν του δώσετε τα πλήρη δεδομένα της επιχείρησής σας και του δείξετε ότι
υπάρχει αυτή η μελλοντική δυνατότητα.
Έχουμε πελάτες που οι ιδιοκτήτες τους πρόσφεραν μειώσεις στο ενοίκιο χωρίς αντιστάθμισμα για μελλοντικό κέρδος, ενώ άλλοι
ζήτησαν από τον επιχειρηματία να εγγυηθεί προσωπικά το ύψος του μελλοντικού αντισταθμίσματος. Βέβαια, αυτό δημιουργεί μία βαριά υποχρέωση και ένα
υψηλό επίπεδο προσωπικής έκθεσης για τον ενοικιαστή.
Σε περιπτώσεις όμως όπου το ενοίκιο πρέπει να μειωθεί για να διασφαλιστεί το μέλλον της επιχείρησης, οι επιχειρηματίες πρέπει να πάρουν
δύσκολες αποφάσεις και να συμβιβαστούν με όρους που υπό άλλες συνθήκες θα θεωρούσαν εκτός ορίων, αν θέλουν δεύτερη ευκαιρία σε μία υπάρχουσα μίσθωση.
Όταν προτείνουμε αλλαγή σε έναν ιδιοκτήτη, πρέπει να είναι μόνο αυτό - μία πρόταση. Δεν μπορεί να είναι ούτε θεωρητική, ούτε υποθετική και
φυσικά δεν πρέπει να είναι μία χαρτοπετσέτα με μερικές ιδέες πρόχειρα σημειωμένες πάνω της.
Ο επιχειρηματίας προσπαθεί να πείσει τον ιδιοκτήτη, όχι μόνο να δεχτεί το μειωμένο ενοίκιο, αλλά και να δείξει εμπιστοσύνη στο μέλλον της επιχείρησης:
με άλλα λόγια, ζητάτε πολλά. Αυτή η πίεση αναγκάζει έναν επιχειρηματία να αντιμετωπίσει σοβαρά την επιχείρησή του και να παρουσιάσει ένα πλήρες
μοντέλο πληρωμής με διαφορετικές επιλογές για τον ιδιοκτήτη. Παράλληλα, πρέπει να εξηγεί και ακριβώς πώς ο ενοικιαστής σκοπεύει να
το υλοποιήσει.
Προσπαθείτε να πείσετε τον ιδιοκτήτη και πρέπει να καταβάλετε κάθε δυνατή προσπάθεια για να το καταφέρετε με τον πλέον επαγγελματικό τρόπο.
Αν η δήλωση κερδών και ζημιών σας δείχνει απώλεια σε μηνιαία βάση, με κόστος ενοικίου στο οποίο δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε και
είναι πιθανή μία παραβίαση της συμφωνίας, είναι ουσιαστικά σαν να θεωρούμε σίγουρη την παραβίαση. Δεν είστε ειλικρινείς και ο
ιδιοκτήτης θα το αντιληφθεί και δε θα έχει καμία εμπιστοσύνη στην πρότασή σας.
Με την προϋπόθεση ότι το μοντέλο θα επαναπροσδιοριστεί και ότι η επιχείρηση θα κινηθεί προς την κερδοφορία, το πρώτο βήμα έχει ολοκληρωθεί.
Ένας πρακτικός ιδιοκτήτης έχει λιγότερους λόγους να κάνει έξωση σε έναν κερδοφόρο ενοικιαστή, αν μπορεί να γίνει μία δίκαιη συμφωνία και
να οριστούν μία σαφή βήματα.
Με τη δήλωση αποτελεσμάτων χρήσης να παρουσιάζει κέρδος ή τάση προς κέρδος και εισροή εσόδων, θετικές προβλέψεις και απόσβεση χρεών,
μπορείτε πλέον να αποδείξετε την ικανότητά σας στη διαχείριση των υποχρεώσεών σας και της διάρκειάς τους.
Για τα περισσότερα εστιατόρια, δεν είναι η δήλωση κερδών και ζημιών το πρόβλημα. Είναι περισσότερο η ταμειακή εισροή που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη
πρόκληση. Η ικανότητα (ή η έλλειψή της) εξυπηρέτησης του χρέους με κέρδη και έσοδα που η μονάδα παράγει, είναι το μεγαλύτερο ζήτημα στα επιχειρησιακά
σχέδια βιωσιμότητας και ανάκαμψης. Κίνδυνος παρουσιάζεται σε περίπτωση ειδοποίησης «πληρώστε ή φύγετε» από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου,
καθώς οι δανειστές δεν είναι πρόθυμοι να δανείσουν χρήματα σε ένα τέτοιο αβέβαιο περιβάλλον.
Η ύπαρξη επιχειρημάτων που να στηρίζουν την ανάκαμψη της επιχείρησης που υπερασπιζόμαστε, αποτελεί επίσης ένα σημαντικό στοιχείο του εγχειρήματος.
Πρέπει να καταλάβετε τους αριθμούς και την εισροή εσόδων σας, επειδή όλα σχετίζονται με την κατανόηση των δεδομένων και τη χρήση
των πληροφοριών που αυτά τα δεδομένα δίνουν, προκειμένου να πάρετε τις επιχειρηματικές αποφάσεις σας.
Αν διευθύνετε μία επιχείρηση, όπου δεν μπορείτε να δείτε τα πάντα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, από τα αποθέματά σας μέχρι το περιθώριο κέρδους
επί των πιάτων που σερβίρονται, τότε διευθύνετε μία επιχείρηση που δεν αξίζει επαναδιαπραγμάτευση με τον ιδιοκτήτη. Οι οικονομικές πληροφορίες
και η ικανότητα πλήρους ελέγχου αποτελούν κλειδιά για την αποκατάσταση της κερδοφορίας.
Για τους πελάτες μας και τώρα ελπίζουμε και για σας, μέσα από την αξιοποίηση της πρόβλεψης εσόδων που δείχνουν ικανότητα ανταπόκρισης στις
υποχρεώσεις, είστε σε θέση να προσφέρετε εναλλακτικές στον ιδιοκτήτη και σε οποιονδήποτε πιστωτή. Δείχνετε με πειστικότητα
και αυτοπεποίθηση ακριβώς πώς προτίθεστε να πληρώσετε τα χρέη σας, με βάση αυτά που ρεαλιστικά κερδίζετε και μπορείτε να καταβάλετε.
Κάθε πιστωτής θα προτιμούσε να ξέρει τι μπορείτε να πληρώσετε και τι θα πληρώνετε κανονικά και όχι τι θα θέλατε να πληρώνετε, αλλά
δε θα μπορείτε σε τακτά διαστήματα. Το μόνο που κάνει η πιθανότητα παραβίασης μίας συμφωνίας ή των οικονομικών δεσμεύσεων σας είναι
να επιδεινώνει το πρόβλημα και τη σχέση και να δημιουργεί δυσκολίες στην προσπάθεια για νέα συμφωνία.
Όταν γίνεται πρόταση για βιώσιμη αναπροσαρμογή του ενοικίου στον ιδιοκτήτη, είναι σημαντικό και κρίσιμο η πρόσφατη εισροή εσόδων να
δείχνει ότι η πρόταση μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη και όχι με βάση υποθετικές προβλέψεις αύξησης εσόδων.
Σημαντικό είναι επίσης ο ενοικιαστής να μην προσπαθεί να σώσει την κατάσταση αν δεν είναι σίγουρος ότι, μέσα από μία νέα
προσπάθεια και έναν συνεννοήσιμο ιδιοκτήτη, είναι σε θέση να αυξήσει τις πωλήσεις και να βελτιώσει την επιχείρησή του.
Όλο αυτό δεν μπορεί να αφορά απλά και μόνο μία συμφωνία επιβίωσης, γιατί αυτό από μόνο του δε θα πείσει τον ιδιοκτήτη
να μπει στην επαναδιαπραγμάτευση.
Αν και υπάρχουν πολλές διαφορετικές παραλλαγές, στην ουσία δύο είναι οι επιλογές αναπροσαρμογής μισθώματος, "λιγότερα τώρα, περισσότερα
αργότερα" ή "βασικό ποσό συν ποσοστό επί του μικτού".
Η επιλογή "λιγότερα τώρα, περισσότερα αργότερα" ζητά από τον ιδιοκτήτη να μειώσει το μηνιαίο ενοίκιο βραχυπρόθεσμα, αλλά να το
αυξήσει σε μεσοπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Αυτό σημαίνει ότι "τώρα", που η επιχείρηση βρίσκεται σε κίνδυνο,
απαιτούνται λιγότερα μετρητά, αλλά όταν σταθεροποιηθεί οικονομικά και πάλι, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ανακτήσει τα χαμένα ενοίκια
των προηγούμενων ετών και να επανέλθει σε σταθερό ή μεγαλύτερο εισόδημα. Αυτή η επιλογή προβλέπει αύξηση και εμπεριέχει μικρότερο ρίσκο για
τον ιδιοκτήτη, αλλά δεν προσφέρει μεγάλη ανταμοιβή για την ανανεωμένη εμπιστοσύνη του και το ρίσκο που αναλαμβάνει.
Το μοντέλο "βασικό συν ποσοστό επί του μικτού" προτείνει στον ιδιοκτήτη μικρότερο βασικό ενοίκιο, αλλά είσπραξη ποσοστού επί των μικτών εσόδων
(αναφερόμαστε πάντα σε μικτό και όχι σε καθαρό ποσοστό). Ουσιαστικά, υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη ποσοστιαίου ενοικίου,
με το πιο συχνό να βασίζεται στην είσπραξη ποσοστού πωλήσεων με βάση συγκεκριμένο στόχο (π.χ., €2.000 βάση και 6% επί των μικτών εσόδων πάνω από €500.000).
Η άλλη πρακτική επιλογή είναι ένα ποσοστό των συνολικών εσόδων, αλλά με εγγυημένο ένα ποσό ως βάση (π.χ., 3% επί των μικτών πωλήσεων,
βάση €3.000). Αυτό εμπεριέχει μεγαλύτερο ρίσκο για τον ιδιοκτήτη, αλλά έχει το πλεονέκτημα ότι είναι πιο προσοδοφόρο.
Ωστόσο, σε μερικές περιπτώσεις ο ιδιοκτήτης δεν είναι πλέον πρόθυμος να περιμένει ή να κάνει νέα συμφωνία. Κάτω
από αυτές τις συνθήκες, δίνεται η ειδοποίηση για πληρωμή ή αποχώρηση. Για πολλές από τις επιχειρήσεις που προσπαθούν να επιβιώσουν, αυτό
είναι "το τελευταίο καρφί στο φέρετρο". Σαν να μην έφτανε αυτό, πρέπει τώρα να βρουν δικηγόρο και να ξοδέψουν τα επιπλέον χρήματα για νομικές υπηρεσίες,
αντί να τα χρησιμοποιήσουν για την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων τους.
Από την εμπειρία μας όμως, αυτή η δαπανηρή και δυσάρεστη διαδικασία προσφέρει θεωρητικά αρκετά πλεονεκτήματα, τόσο για τον ιδιοκτήτη, όσο
και για τον ενοικιαστή.
Αν γίνει ορθή διαχείρισή της, μπορεί να αποτελέσει καινούρια αρχή για την επιχείρηση, καθώς οι συμμετέχοντες αναγκάζονται εντέλει να πάρουν
δύσκολες αποφάσεις που μέχρι τότε ανέβαλλαν (ενδεχομένως με την ελπίδα ότι το πρόβλημα θα εξαφανιστεί).
Στην αρχή της διαδικασίας, όταν πλέον καθίσταται σαφές ότι ο ιδιοκτήτης είναι διατεθειμένος να προχωρήσει ‘μέχρι το τέλος’, το πρώτο βήμα
είναι το αίτημα για παράταση. Αυτό σας δίνει το χρόνο να προγραμματίσετε συνάντηση για ειλικρινή και ανοικτή κουβέντα (αν υποθέσουμε ότι είναι
πιθανό κάτι τέτοιο). Με όλα τα δεδομένα στο τραπέζι, είναι πλέον εφικτή μία λεπτομερής συζήτηση για τη δυνατότητα επίτευξης συμφωνίας.
Αν και οι περισσότεροι νομίζουν ότι ο ιδιοκτήτης είναι στη θέση του οδηγού, δεν είναι πάντα έτσι. Αν το οικονομικό μοντέλο σας αποδεικνύει τις
δυνατότητές σας ως ενοικιαστή, ο ιδιοκτήτης δεν επιθυμεί έναν άδειο χώρο και την οικονομική επισφάλεια που αυτός επιφέρει. Θα
προτιμούσε λοιπόν να μην καταφύγει στην εξεύρεση νέου ενοικιαστή. Από την άλλη πλευρά, αν τελικά δεν υπάρξει συμφωνία, θα
έχετε αρκετό χρόνο για να σκεφτείτε τις νομικές οδούς και να πάρετε συμβουλές, αντί να κάνετε βιαστικές και ανεπαρκείς κινήσεις,
στην προσπάθειά σας να αποφασίσετε.
Αυτό το άρθρο δεν αναφέρεται στους τρόπους άμυνας ενός ασυνεπούς ενοικιαστή που προσπαθεί να βρει υπαιτιότητα του ιδιοκτήτη, ούτε
πρόκειται για οδηγό σχετικά με τις διαθέσιμες νομικές επιλογές (απάντηση, αναίρεση). Επιπλέον, δεν πρόκειται για άρθρο
περί ενδεχόμενης παραβίασης συμφωνίας ή εκδικητικές εξώσεις. Οι ιδιοκτήτες έχουν εκατοντάδες επιλογές για να βγάλουν έξω, να κρατήσουν ή
να απαντήσουν σε έναν Παράνομο Ενοικιαστή που κάθε νομικός σύμβουλος μπορεί να προτείνει.
Εδώ μιλάμε για τις επιλογές ή τις θεραπείες που μπορείτε να εξερευνήσετε, αν το σχέδιό σας είναι βιώσιμο και μπορείτε να το καταστήσετε
λειτουργικό και στα χαρτιά και στην πράξη. Μιλάμε για την ανάκαμψη της επιχείρησής σας και τη διευθέτηση ενός επαχθούς ενοικίου, ενώ προσπαθείτε
να επαναφέρετε τη δουλειά σας σε υγιή επίπεδα.
Η κατανόηση του τι πρέπει να γίνει και η νομική στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρησή σας, είναι μοναδική για
κάθε περίπτωση. Ορισμένες φορές, το παθητικό μαζί με άλλες οφειλές μπορεί να οδηγήσει σε χρεοκοπία παρά οι προσπάθειες για εκλογίκευση
του μισθώματος.
Σε άλλες περιπτώσεις, υπάρχει η Εκτέλεση Εκχώρησης προς όφελος των Πιστωτών. Αν ο ιδιοκτήτης δέχεται να μεταφερθεί το χρέος στη
νέα επιχείρηση, αυτή θα ήταν μία πιθανή λύση.
Άλλες φορές, είναι απλά θέμα νομικής υπεράσπισης και έναρξης της διαδικασίας εξασφάλισης της μίσθωσής σας. Ως επιχειρηματίας, ξέρετε
ότι ολόκληρη η μονάδα σας είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη μίσθωση και, αν και υπάρχουν ορισμένα περιουσιακά στοιχεία,
το μόνο πραγματικό περιουσιακό στοιχείο είναι το μίσθωμα.
Για πελάτες που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους όσον αφορά στο ενοίκιο, λόγω μείωσης εσόδων σε ετήσια ή μηνιαία βάση,
έχουμε διαπιστώσει ότι η χρήση της υπόθεσης "άμυνας απέναντι στις δυσκολίες" έχει επιτυχία και είναι αρκετά διαδεδομένη στην Ηνωμένες Πολιτείες.
Η αξία αυτής της άμυνας είναι ότι η όλη έννοια του παράνομου ενοικιαστή στηρίζεται στην απαίτηση του ιδιοκτήτη για εκκένωση του χώρου, την
οποία θεωρεί κατάλληλη λύση, με κριτήριο τη δικαιοσύνη.
Αν ο ιδιοκτήτης ζητήσει από το Δικαστήριο να δράσει δίκαια και να αποφασίσει υπέρ του, τότε το δικαστήριο πρέπει
να προσφέρει και σε εσάς την ίδια δίκαιη μεταχείριση.
Αν η επιχείρησή σας παρουσιάσει μηνιαία πτώση εσόδων, μετά τη σύναψη εμπορικής συμφωνίας με συγκεκριμένες προσδοκίες για τα έσοδα,
στις οποίες δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε λόγω του οικονομικού κλίματος, αυτή η άμυνα έχει αξία.
Δε φτάσατε στη συμφωνία με λάθος υπολογισμούς, ούτε προσπαθήσατε να παραπλανήσετε τον ιδιοκτήτη λέγοντας ότι θα πληρώνετε το ενοίκιο, επειδή
η επιχείρηση φαινόταν βιώσιμη. Σε αυτό το κλίμα, όπου οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων παλεύουν να κρατήσουν τις πόρτες τους ανοιχτές,
η άμυνα απέναντι στις δυσκολίες είναι πολύ σημαντική και μπορείτε να στραφείτε σε αυτήν και να τη συζητήσετε με το δικηγόρο σας.
Η όλη νομική διαδικασία της έξωσης είναι τρομακτική, επειδή δεν έχει να κάνει με εκτιμήσεις και γρήγορες αποφάσεις: η όλη επιχείρηση είναι σε κίνδυνο.
Σκεφτείτε το από όλες τις πλευρές και μελετήστε πώς μπορείτε να κάνετε τον ιδιοκτήτη συμμέτοχο στην προσπάθεια προς όφελος και
των δυο σας, γιατί όλοι κερδίζουν από την εξεύρεση λύσης σε τέτοιου είδους καταστάσεις.
Πηγή: Της Λίλας Καραποστόλη / FOOD ISSUES - www.foodissues.gr