¶ρθρα
Ποιό είναι το μέλλον του Ελληνικού Εστιατορίου
Οι Έλληνες Εισαγωγείς τροφίμων-ποτών καταθέτουν τις απόψεις τους
Νέα - Aρθρα
Διαβάστε τις απόψεις των Ελλήνων εισαγωγέων για φλέγοντα θέματα που
απασχολούν τους επαγγελματίες του χώρου της γαστρονομίας και του εμπορίου.
Θανάσης Προσμάς -– Ιδιοκτήτης “Atlas Food”
«Το ελληνικό εστιατόριο στη Γερμανία και γενικότερα στην Ευρώπη, παρόλο τον ανταγωνισμό που υφίσταται τα τελευταία χρόνια λόγω
της παγκοσμιοποίησης και της ανακατάταξης του τρόπου ζωής του Ευρωπαίου, πιστεύω ότι θα βρει τον δρόμο του και θα παραμείνει
υψηλά στην προτίμηση των καλοφαγάδων.
Κατά πόσο ελληνικό θα είναι το εστιατόριο εκτός του ονόματος, αυτό θα εξαρτηθεί πρώτα από εμάς τους εισαγωγείς- διανομείς,
εάν τα προϊόντα τα οποία θα προωθήσουμε θα είναι ελληνικής προέλευσης ή απλώς κερδοφόρα. Σε αυτή την απόφαση μπορούν
να μας καθοδηγήσουν σωστά οι κρατικοί οικονομικοί παράγοντες της χώρας μας, οι οποίοι σε συνεργασία με τους παραγωγούς και
τους προμηθευτές εξαγωγείς θα μας εφοδιάσουν με νέα προϊόντα και ιδέες, υψηλής ποιότητας, σε ανταγωνιστικές τιμές.»
Ηλίας Νικολάου - Ιδιοκτήτης "Nikolaou GmbH"
"Βάση του παρόντος διαπιστώνουμε προβλήματα που δεν προέρχονται μόνο από την οικονομική κρίση, αλλά από τον σχεδιασμό μιας
κουζίνας- ψησταριάς που εύκολα οργανώνεται με ανειδίκευτο προσωπικό και αδαείς γαστρονόμους.
Ατενίζοντας το μέλλον, οι προοπτικές είναι πολύ καλές, όταν την σκυτάλη πάρουν εξειδικευμένοι νέοι, άνθρωποι που θα
βγάλουν το εστιατόριο από την στασιμότητα που το διακρίνει και θα το οδηγήσουν περισσότερο στην ελληνική παράδοση με
νέους σχεδιασμούς αλλά και αξιοποιώντας την ελληνική οινοποιία που έχει κάνει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια.
Το ελληνικό εστιατόριο στη Γερμανία ήταν για πολλά χρόνια στην πρώτη προτίμηση των καταναλωτών με ποσοστό 25%.
Τώρα έχει πέσει αισθητά, αφού κανένας επαγγελματίας δεν παίρνει το ρίσκο να κάνει ένα νέο μοντέρνο εστιατόριο.
Η συνταγή είναι: αυθεντική ελληνική κουζίνα από νέους ανθρώπους προσαρμόζοντας τα υπέροχα κρασιά μας. Για να γίνουν αυτά
πραγματικότητα πρέπει να γίνουν πολλές εκδηλώσεις ελληνικής γαστρονομίας για παλιούς και νέους επαγγελματίες στην Ελλάδα και το
εξωτερικό, για να ενισχύσουμε το ηθικό τους, αλλά και να τους δείξουμε τον σωστό δρόμο προς όφελος όλων μας".
Νίκος ¶τσαλος - Υπεύθυνος πωλήσεων "Iraklis Import- Export"
«Η εμπειρία μου πηγάζει από την παρακολούθηση της γαστρονομικής αγοράς στη Γερμανία τα τελευταία 30 χρόνια στους
τομείς της συστηματικής διοίκησης (management), της εξέλιξης προϊόντων διατροφής και μηχανημάτων και στα γαστρονομικά συστήματα
(systemgastronomiche kontapte).
Το ελληνικό εστιατόριο έχει μέλλον εάν αναπτύξει επαγγελματική οικονομολογική συνείδηση και εφαρμογή συστημάτων διοίκησης
(πέραν από τις μικροκερδοσκοπικές ευκαιριακές προσωπικές ημιμαθής αντιλήψεις του ατόμου- επιχειρηματία). Χρειάζεται επίσης
συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης των ελληνικών προϊόντων, της γαστρονομικής εξέλιξης στην Ελλάδα, για να
συμμετέχει στην γαστρονομική αγορά της Γερμανίας με την αυθεντικότητα που τη χαρακτηρίζει.
Τέλος, θα πρέπει να δημιουργηθούν συστηματικές γαστρονομικές μονάδες (systemgastronomie) στην Γερμανία, για να
αναπτυχθεί η πώληση ελληνικών προϊόντων και εταιρειών στην γερμανική αγορά».
Θανάσης Μικρούλης - Ιδιοκτήτης "Mikroulis GmbH"
"Ο Έλληνας εστιάτορας είναι ο επαγγελματίας που καθιέρωσε την ελληνική κουζίνα στη Γερμανία.
Μάγεψε την πελατεία του και έκανε γνωστά σε όλους τα ψητά κρέατα, τα ελληνικά κρασιά και το ούζο, το οποίο
το προσφέρουν αμιγώς δωρεάν ως κέρασμα.
Η ελληνική κουζίνα έχει νόστιμα και εμφανίσιμα μαγειρευτά ελληνικά πιάτα, τα οποία όμως λίγα εστιατόρια προσπαθήσανε να
συμπεριλάβουν στον κατάλογο τους και να τα καθιερώσουν στην γαστρονομική συνείδηση. Αυτό οφείλεται αρχικά
στην έλλειψη ειδικευμένων μαγείρων στην παρασκευή φαγητών φούρνου και κατσαρόλας. Έτσι όλοι συνέχισαν να
προσφέρουν ψητά κρέατα και σαλάτες για λόγους ευκολίας.
Αυτά τα φαγητά όμως θεωρούνται σήμερα ξεπερασμένα σε ποικιλία, γεύση και εμφάνιση. Ο κόσμος τα βαρέθηκε και
αναζητά κάτι άλλο εκτός από τον γύρο, το ρύζι, τις πατάτες και την λαχανοσαλάτα.
ΓιΆ αυτό, είναι απαραίτητες μερικές αλλαγές, ώστε να είναι ευοίωνο και το μέλλον του ελληνικού εστιατορίου. Καταρχήν,
θα πρότεινα οι Έλληνες εξαγωγείς σε συνεργασία με τους εισαγωγείς και με τους αρμοδίους του ΟΠΕ να
διοργανώνουν σεμινάρια μαγειρικής με έμπειρους επαγγελματίες για να διδάξουν τον τρόπο παρασκευής γνήσιων ελληνικών
φαγητών κατσαρόλας, φούρνου, εποχιακά, ψαρικά και γλυκά.
Έτσι, θα κερδίσουμε όλοι από την ποιότητα, την ποικιλία της ελληνικής κουζίνας και τα άριστα προϊόντα,
είτε είναι το ελαιόλαδο, τα τυριά, τα κρασιά, αρκεί να είναι και οι τιμές προσιτές".
Παναγιώτα Παπαθανασούδη, Γεώργιος Τζιορτζίδης - Iδιοκτήτες "Herakles GmbH"
"Εμείς πιστεύουμε ότι στο μέλλον το ελληνικό εστιατόριο στην Ευρώπη θα ανέλθει αρκετά, αλλά θα πρέπει
να το προσέξουμε και να δώσουμε μεγαλύτερη βάση στην ελληνική μας κουζίνα.
Πιστεύουμε ότι με μεγαλύτερη και σωστή διαφήμιση θα βοηθήσουμε τον Έλληνα εστιάτορα να πουλάει το ούζο ως
ελληνικό προϊόν και όχι να το προσφέρει δωρεάν, όπως επίσης χιλιάδες επώνυμα ελληνικά προϊόντα που προσφέρονται από την Ελλάδα.
Διότι τα ελληνικά εστιατόρια στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν την Ελλάδα. ΓιΆ αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να δώσουμε
περισσότερη έμφαση στην διαφήμιση προς στους Γερμανούς. Έτσι προωθείται ο τουρισμός, η κουζίνα, τα προϊόντα, η
κουλτούρα και οι μεσογειακές γεύσεις μας που δεν πρέπει να ξεχαστούν".
Νίκος Τσιλίφης - Ιδιοκτήτης "Tsilifis GmbH"
"Το ελληνικό εστιατόριο έχει ανάγκη να αναδείξει την ταυτότητα της πραγματικής ελληνικής κουζίνας, η οποία πάντα
χαρακτηριζόταν από την ποιότητα των απλών γεύσεων.
Πιστεύω πολύ στην ελληνική γαστρονομία μια και έχουμε να προσφέρουμε ακόμη πολλά στον διεθνή καταναλωτή, γεύσεις και
ιδέες που ακόμη δεν τις έχουν ανακαλύψει. Ας αναλογιστούμε τις πραγματικές παραδοσιακές γεύσεις μας και τον πλούτο
της μαγειρικής μας, από τις πίτες της Ηπείρου μέχρι τα απλά θαλασσινά των νησιών μας και το οφτό κρέας της
Κρήτης αλλά και τα μαγειρεμένα λαχανικά της Μακεδονίας.
Ας αναλογιστούμε τον πλούτο των ελληνικών ποικιλιών στα κρασιά μας και την ποιότητα που προσφέρουν πέρα
από τα ημίγλυκα και τις ξενικές ποικιλίες. Όσο απλά και κοινότυπα μας φαίνονται τα παραπάνω, τόσο πιο ενδιαφέροντα
είναι για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Σε αυτόν τον τομέα της κουζίνας θα πρέπει να εστιάσουμε το μέλλον και τις προσπάθειες
της ελληνικής γαστρονομίας στην ταυτότητα, την παράδοση και την ποιότητα της απλότητας".
Νίκος Χρυσίδης - Ιδιοκτήτης "Incort GmbH"
"Από μόνες τους οι κοινωνικές τάξεις μας προσανατολίζουν σε ποιους και πως κατΆ επιλογήν θα απευθυνθεί το εστιατόριο.
Ο συνδυασμός του Υπουργείου Τουρισμού, η παρουσία του οποίου στη Γερμανία είναι άριστη, του ΟΠΕ που κινείται δειλά
αλλά ικανοποιητικά, η βελτίωση της προσφοράς στους Γερμανούς τουρίστες από τις μεγάλες και συνεχόμενα αυξανόμενες
πέντε αστέρων ξενοδοχειακές μονάδες, προδιαγράφουν την τάση και τις προσδοκίες των πελατών του ελληνικού εστιατορίου.
Ο Έλληνας εστιάτορας θα πρέπει να δείξει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις αλλαγές και προτιμήσεις των πελατών του.
Φτωχότερο τιμοκατάλογο, προσφορά ημέρας με δέκα τουλάχιστον κωδικούς, να ελληνοποιήσει την κουζίνα με χρώμα και
άρωμα Ελλάδας διαφημίζοντας στον πελάτη του τα καλύτερα και πιο αυθεντικά προϊόντα της ελληνικής γης που χρησιμοποιεί
στην κουζίνα του (ελαιόλαδο, τυρί φέτα, γιαούρτι, ελιές, συνταγές παραδοσιακές).
Να αφαιρέσει τελείως το ανοιχτό κρασί των δύο λίτρων, πάντα καθαρό μαγαζί, εξυπηρέτηση και διάθεση να εκπληρώσει τις
ιδιαίτερες επιθυμίες των πελατών και το κέρασμα από ούζο να γίνει ελεύθερη επιλογή του πελάτη. Λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι
η αίσθηση της πολυτέλειας κολακεύει και δικαιολογεί το κόστος των 4 - 15 € σε ορεκτικά, σαλάτες και 12 - 25 € για τα
κύρια πιάτα, εξαιρετικό φαγητό, εξαιρετικά κρασιά, χαλαρή ατμόσφαιρα με άψογη εξυπηρέτηση.
Το μέλλον του ελληνικού εστιατορίου στην Ευρώπη δείχνει πολλά υποσχόμενα και με περισσότερα ασύγκριτα κέρδη από το
παρελθόν και το φτωχό παρόν του".
Γιάννης Βασιλείου - Ιδιοκτήτης "Meteora GmbH Import - Export"
"Τα τελευταία χρόνια το ελληνικό εστιατόριο έχει μεγάλη πτώση και το μέλλον του δεν φαντάζει ρόδινο,
εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις. Τα ελληνικά εστιατόρια βρίσκονται σε μια "παγωμένη" κατάσταση. Δουλεύουν σήμερα
όπως πριν από δέκα χρόνια, προσμένοντας την επιτυχία του παρελθόντος.
Θα πρέπει να προσαρμοστούν στις σημερινές απαιτήσεις των πελατών που θέλουν ποιότητα - service - καθαριότητα -
ευχάριστη ατμόσφαιρα και ελληνικά προϊόντα.
Οι Έλληνες εστιάτορες αν δεν επενδύσουν υλικά και ψυχικά στις επιχειρήσεις τους και περιμένουν με αδράνεια να
αλλάξει η κατάσταση, το κλίμα στο ελληνικό εστιατόριο δεν θα αντιστραφεί, κυρίως αν αναλογιστούμε ότι τα τελευταία χρόνια
η ιδιοκτησία των ελληνικών εστιατορίων περνά από τους Έλληνες στους ξένους, που δεν έχουν την επαφή με την Ελλάδα,
την ελληνική κουζίνα και τα ελληνικά προϊόντα".
Κώστας Τσάντος - Ιδιοκτήτης "Tsantos Import - Export B.V."
"Το μέλλον του ελληνικού εστιατορίου στην Ευρώπη, ειδικότερα στην Ολλανδία όπου διατηρώ την
επιχείρηση μου, προβλέπεται ακόμη καλύτερο.
Φυσικά θα πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια της δεύτερης γενιάς των Ελλήνων εστιατόρων, οι οποίοι εδώ και μερικά χρόνια έχουν
παραλάβει την διαχείριση των εστιατορίων από τα χέρια της πρώτης γενιάς Ελλήνων, μια γενιά που χωρίς πολλές γνώσεις
στο αντικείμενο «εστιατόριο» κατάφεραν τα μέγιστα.
Επίσης, πρέπει να συμβάλλουμε κι εμείς οι εισαγωγείς των ελληνικών προϊόντων τροφίμων- ποτών, με σωστή ενημέρωση,
καινούριες ιδέες και γνήσια ελληνικά προϊόντα κι όχι μόνο με χαμηλής ποιότητας προϊόντα, όπως συμβαίνει συχνά. Ακόμη,
πρέπει να συμβάλλουν και οι ίδιες οι εταιρείες στην Ελλάδα και οι κρατικοί φορείς για περισσότερη διαφήμιση και ενημέρωση στο εξωτερικό.
Οι βάσεις για το ελληνικό εστιατόριο υπάρχουν. Οι γνώσεις των εστιατόρων εμπλουτίζονται. Η εικόνα της Ελλάδας είναι καλύτερη στην
Ευρώπη. Αν δώσουμε κι εμείς οι υπόλοιποι τις γνώσεις μας πιστεύω ότι το μέλλον θα είναι καλύτερο για όλους".
Ζήσης Βάχλας - Marketing Manager "Angelopoulos Sprl"
"Οι εστιάτορες του Βελγίου έχουν συνηθίσει να προσφέρουν ένα είδος φαγητού στους πελάτες τους που δεν
αντιπροσωπεύει πλήρως την αληθινή, αυθεντική κουζίνα μας.
Θα χρειαστεί και θα γίνει απαραίτητη στο κοντινό μέλλον μια στροφή στην ποιότητα και στην προσφορά καινούριων εδεσμάτων στο
βελγικό κοινό. Διαθέτουμε αυτά τα προϊόντα για να τα καταφέρουμε και είμαστε σίγουροι ότι οι Βέλγοι θα υποδεχτούν θερμά αυτή την αλλαγή.
Κάποιοι το έχουν ήδη επιχειρήσει και πρέπει να γενικευτεί αυτή η προσπάθεια. Όσον αφορά τα κρασιά πρέπει να εκπαιδεύσουμε τόσο
τον πελάτη όσο και αυτούς που θα τους το προσφέρουν. Η ποιότητα στο ελληνικό κρασί όλο και ανεβαίνει και δεν πρέπει να
αρκεστούμε στη φτηνή μας ρετσίνα.
Το ελληνικό εστιατόριο είχε και θα έχει λαμπρό μέλλον εφόσον εφαρμοστούν κάποιες αλλαγές".
Πηγή:www.nooz.gr